Feeds

Sunday, December 28, 2008

DUNIA REMAJA


Dunia remaja

Semendung awan,

Rintikan-rintikan hujan berjatuhan,

Hatiku mendayu-dayu,

Fikiranku bercelaru,

Mengapa hingga detik ini diri ku masih di sini?

Masih bersama-sama mereka yang berhempas-pulas dengan pelajaran.

Tetapi aku?

Masih berkhayal di alam fantasi,

Masih gagal mencapai gugusan bintang di awangan,

Masih melayan nafsu yang bukan-bukan,

Leka dengan cinta di alam remaja,

Leka dengan kiriman surat-surat bunganya.

Membaca,

Tetapi fikiranku jauh melayang.

Melayang tentang si dia.

Aku masih mampu tersenyum,

walau rekodku merah-merah belaka.

Masih gembira hatiku walau dimarahi guruku.

Melayang fikiranku hanya pada si dia,

Berbunga-bunga hatiku,

Kerana ada si dia menunggu “sms” ku.

Dia meracuni fikiranku,

Hingga aku tidak mampu mencapai tahap kewarasan akalku,

Mengapa aku tidak boleh berubah?

Seperti ada tarikan magnet utara dan selatan.

Yang tidak mampu memisahkan ku.
Aku terkedu sendirian.

Hanya waktu mampu mengubahku.

No comments:

Post a Comment