Feeds

Thursday, February 7, 2013

STORY : MUALIMAH FOR 1 DAY =)

Assalamualaikum W.B.T
saya akan update sbntar nnt..inshaaAllah
ape khabar?? semoga sihat ya..
kalau rase tak sihat badan..segera la mkn ubat ,tidak pun g la spital...huhu
hari ni saya nak stori morie berkenaan pengalaman mengajor si adik2 soleh dan adik2 solehah ni...
tercabar jugak ler kak solehah ni.. ops ngn dorang ni jd ustazah..hehe
saya mengajar mereka disamping tu juga saya belajar bersama mereka..
geli hati la pulak bile teringat balik pengalaman ni...

1FEBRUARI2013
JUMAAT
20RABIULAWAL1434H

pukul 2.30 ptg..
saya bersama kuda perang menuju ke sek agama rakyat berdekatan dgn rumah...
tak sampai 1minit pun boleh sampai...
sampai nampak budok2 je..ustazh nye xde..dlm 15minitpastu dtg le sorang ustazah bersama beberapa org budak..(saya kira itu anak nye)..

Ustazah:Awak ustazah ganti ke?
Saya:ya
berjalan menuju ke pejabat sek...
Ustazah:Awak kawan izzati ke?
Saya:ya,sy kwn izzati..die ade mintak tlg mengajar
Ustazah:ok,awak duduk sekejab...

3minit lepas tu...
K.T:assalamualaikum...
saya&ustazah:waalaikummussalam w.b.t
K.T:sorry solehah lambat (dlm hati knp mintak maaf kat saye pulak...xde papelah kak t)

lepas tu kami beredar ke kelas masing2...
saya kene ngajor kelas tahun 2...
mula masok bising jugak...
bile saya dah masok dorang bg salam camni...
'ASSALAMUALAIKUM USTAZAH'...

(malu pulak rase..)


anak-anak muridku membaca doa sebelum mula belajor...

dalam kelas tahun 2 saya kene ngajo kefahaman al-Quran...
so ngajor la berdasar dlm buku teks..
mintak anak muridku bace n buat latihan..
baru je nak buat latihan page yg lain pulok...
ade dah yg mengeluh..banyok la..letih la..
ade yg ckp..ustazah tulis la baru best (depa ta tau ustazh tak da maker pen)
mintak 'ustazah nak pegi tandas'.. yang ni tak tau nak kata la..
saya just cakap pegi..huhu



Yeay...kami anak soleh kami anak solehah

pukul 4ptg kene ke klas tahun 3 pulak..
mengajar ibadah..
dlm klas tu saya mengajar berkenaan tayamum..

saya:ok,harini ustazah akan ganti ustazah awak mengajar ibadah (muka serius sket)
anak murid P :ustazah,,ustazah..
saya:yer..knp awk??
anak murid P:kerongsang ustazah cantik la...ustazah beli kat mane?
saya: Allah..anak murid syg ni..dari serius tersenyum lebor saya dengor soalan die..
haish..awk ni..ustazah beli kat pasar mlm je..ok2 dah..ustazah nak ngajar ni

#mcm2 feel budak2 ni..hat mengadu satu hal..ade sorang peljar laki ni.habis lembut ckp ngn kite...
sabau byk ngn budop2 ni...

Khusyuk nye semua ...seorang je perasan ustazah amik gambo..

anak murid gegurl...byk mulut jgk ni....tp best ngn depa

pukul 4.30ptg kene g kls  tahun 4 pulak..
makin mencabor lagi rupenye bile ke klas tu..
yang perempuan senang diurus..
yang lelaki ni..kene pandai ambil hati
kelas ni ajar ibadah jugak.. mengajar berkenaan azan..iqamat

anak murid L:ustazah saya igt doa selepas azan..
saya: ok awak baca la..sy nak dgr (kwn2 sekelas terus senyap...nk dgr die baca)
anak murid L:Ya Allah ! Tuhan yg mensyariatkan seruan azan yg sempurna dan solat yg akan
Didirikan , kurniakanlah kepada Nabi Muhammad keutamaan dan kelebihan ,
Kemuliaan dan darjat yg tinggi dan limpahkanlah kepadanya 
Maqam yg terpuji yg Engkau janjikan.
saya:ok terimekasih (ade yg dia tak igt saya tegur2 kan sikit). tp i like nada die bile die baca..cam org besor ckp..best..

tak lama lepas tu pukul 5ptg..
anak murid rehat..yang mengkagumkan saya seorang pelajar P ni siap bwk appolo, keropok..dll lagi utk bg kawan die mkn...dia bg kawan lelaki n ppuan die makan..bagus sgt..ustazah harap besar2 nt pn macam tu yer syg... diorang pun ajak jugak saya makan...mkn jugak 2-3 suap...

bwh ni anak didik thn 4

sedap nye mkn dgn kawan-kawan...(saya tgk ajee)


Opss..anak murid snap gambar ustazah pulak..

even 1 day....
fuhh..penat jugak le...melayan kerenah..sorang2..
bab mgadu yg best nye...
apepun harapan nye anak murid syg
=jadi ANAK SOLEH..ANAK SOLEHAH
=TAAT IBUBAPA
=JANGAN LAWAN CAKAP USTAZAH@USTAZ

wassalam~

No comments:

Post a Comment